Ζούμε σε μία μεταβατική εποχή για το εμπόριο γενικά. Το retail φθίνει όλο και πιο γρήγορα και το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα εδραιώνεται.
Σε αυτό έχει συμβάλει καθοριστικά η πανδημία του κορωνοϊού Covid 19. Σύμφωνα με μελέτη του GRECA, η εβδομαδιαία δαπάνη των Ελλήνων σε αγορές μέσω Internet εκτοξέυτηκε στο +171% σε σχέση με πέρσι.
Το Ηλεκτρονικό Εμπόριο είναι ο νικητής
Σε μία τέτοια κατάσταση, το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ο ξεκάθαρος νικητής. Οι Έλληνες καταναλωτές έχουν εκπαιδευτεί στην νέα πραγματικότητα και εμπιστεύονται τις online αγορές αφού τους παρέχουν ταχύτητα και ασφάλεια, όχι μόνο ηλεκτρονική αλλά και υγειονομική.
Η πίτα του E-Commerce έχει μαγαλώσει
Με την εδραίωση του ηλετρονικού εμπορίου στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, η πίτα των καταναλωτών για τα e-shops έχει μεγαλώσει. Αυτό επίσης σημαίνει ότι εμφανίζονται και πολλά νέα e-shops είται νεόφυτα είτε από επιχειρήσεις που μέχρι τώρα δεν είχαν online παρουσία. Αυτό είναι λογικό και φυσική αντίδραση της αγοράς που ευθυγραμμίζεται στις απαιτήσεις της νέας εποχής.
Η σύγκριση τιμής ως καθοριστικός παράγων
Η παρουσία όμως τόσο πολλών e-shops στην ελληνική (αλλά και διεθνή) αγορά, γέννησε μία νέα ανάγκη. Την σύγκριση τιμών προϊόντων.
Παλαιότερα, οι επιλογές ήταν λίγες. Δύο-τρεις μεγάλοι παίκτες καθόριζαν την αγορά. Ο καταναλωτής επισκεπτόταν κάποιο από τα καταστήματά τους και αγόραζε αυτό που ήθελε.
Πλέον, τα e-shops δεν μπορούν βασιστούν στην τιμή που τα ίδια δίνουν στο εκάστοτε προϊόν τους. Ο σχεδόν αποκλειστικός παράγοντας που φαίνεται να επειρεάζει έναν καταναλωτή είναι η τιμή και αυτή καθορίζεται από τον ανταγωνισμό.
Ο σχεδόν αποκλειστικός παράγοντας που φαίνεται να επειρεάζει έναν καταναλωτή είναι η τιμή
Οι μηχανές σύγκρισης τιμών
Είναι πλέον δεύτερη φύση στον καταναλωτή να χρησιμοποιεί σχεδόν πάντα, μία ή περισσότερες μηχανές σύγκρισης τιμών προϊόντων όπως είναι το Skroutz ή το BestPrice. Είναι πλέον τόσο εύκολο για εκείνον να βρει γρήγορα το προϊόν που θέλει και μάλιστα στην καλύτερη τιμή.
Τα e-shops πρέπει να βρίσκονται καταχωρημένα σε αυτές τις μηχανές σύγκρισης τιμών και να χτίσουν την τιμολογιακή πολιτική τους γύρω από αυτές.
Η αναγκαιότητα αυτόματου υπολογισμού τιμών
Οι μηχανές σύγκρισης τιμών, καλώς ή κακώς, είναι εδώ για να μείνουν. Το να παρακολουθεί όμως ένα e-shop τις τιμές του ανταγωνισμού και να διαμορφώνει τις δικές του, χωρίς κάποιον αυτοματισμό, είναι απλά μή εφικτό. Φανταστείτε ένα e-shop με ένα ελάχιστο αριθμό προϊόντων (ας πούμε 800) να πρέπει να παρακαλουθεί για κάθε προϊόν την τιμή που έχουν οι ανταγωνιστές του, να υπολογίζει νέα τιμή, να ενημερώνει την τιμή στον κατάλογό του και όλο αυτό να πρέπει να το κάνει κάθε ώρα.
Στην Apomechanis, έχουμε αναπτύξει λύσεις που αυτοματοποιούν χρονοβόρες διαδικασίες όπως ο υπολογισμός τιμών προϊόντων σύμφωνα με τον ανταγωνισμό. Αφήστε την πλατφόρμα μας να υπολογίζει τις τιμές των προϊόντων σας αυτόματα, με κριτήρια τιμολογιακής πολιτικής που εσείς ορίζετε και βγείτε μπροστά από τον ανταγωνισμό, αυξάνοντας θεαματικά τις πωλήσεις σας!
Για να μάθετε περισσότερα, δείτε τις Υπηρεσίες μας ή ζητήστε ένα δωρεάν Demo.